ШУКАЙ!

Київський трамвай
Kyiv Tram

ШУКАЙ!

Київський трамвай
Kyiv Tram

Київський трамвай

Ця скульптура присвячена київському електричному трамваю — завдяки нашим пагорбам та ярам Київ став першим містом в Російській імперії, де з'явився електричний транспорт. Мініскульптуру встановлено на колоні ТЦ "Гулівер" за адресою Спортивна площа, 1а.

На зміну кінному трамваю, що ходив Жандармською вулицею (зараз вул. Саксаганського), та паровому трамваю в Києві в 1892 році було запущено перший в Російській імперії електричний трамвай.

За появу в місті електричного трамвая кияни мають бути вдячні видатному інженеру Аманду Струве та підприємцю Давіду Марголіну. Саме вони свого часу довели Міській думі, що в Києві з його пагорбами звичайна конка та паровий трамвай не будуть ефективними, і запровадили транспорт на електричній тязі.

9 вересня 1891 року розпочали споруджувати тимчасову електростанцію й укладати рейки на Олександрівській вулиці і Олександрівському узвозі. Роботи було завершено до квітня 1892 року.

1 червня 1892 року почався пасажирський рух на колії завдовжки 1,5 кілометра. В газетах писали: «Правління Київської міської залізниці має честь довести до відома публіки, що з 1 червня відкривається рух пасажирських вагонів по електричній ділянці від Царської площі на Хрещатику до Олександрівської площі на Подолі. Перший електричний вагон відходить зі ст.Олександрівська площа о 7 год. 30 хв. ранку, з Царської площі о 7 год. 45 хв. ранку; останній електричний вагон відходить зі ст.Олександрівська площа о 9 год. 40 хв. вечора, з Царської площі о 9 год. 50 хв. вечора. Рух вагонів в обидва боки через кожні 16 хвилин».

Також було оголошено про початок руху від Олександрівської до Троїцької площі. Київський трамвай швидко став не просто звичним громадським транспортом, а міським улюбленцем та однією з візитівок міста. Фотографи, коли робили листівки з видами Києва, намагались обов'язково "піймати" в об'єктив трамвайний вагончик, а краще два. А Давід Марголін, один з засновників "Київської міської залізниці", завів собі особистий салон-вагон, щоб їздити на ньому у справах. І справді, на трамваї можна було дістатися майже в будь-яку точку міста.

Kyiv Tram

The first electric-powered tram in the former Russian Empire was launched in Kyiv in 1892. It replaced a horse-drawn tram, which moved along Zhandarmska Vulytsia, as well as a steam-powered tram.

On the 9th of September, 1891, they started to construct a temporary power station and to lay rails on Oleksandrivska Vulytsia and Oleksandrivskyi Uzviz. All works were finished before April, 1892.

On 1st of June, 1892, they started a passenger service on the tram line with the track length of 1,5 km.

Announcement: "Kyiv City Railway Department is excited to inform that since the 1st of June we launch the movement of the passenger carriages from Tsarska Ploshcha on Khreshchatyk to Oleksandrivska Ploshcha in Podil area.

First electric-powered tram leaves Oleksandrivska Ploshcha Station at 7.30 a.m. and Tsarska Ploshcha Station at 7.45 a.m.; the last electric-powered tram departures from Oleksandrivska Ploshcha Station at 9.40 p.m and from Tsarska Ploshcha Station at 9.50 p.m. Trams run both sides every 16 minutes".

It was also announced about the beginning of the tram movement from Oleksandrivska Ploshcha to Troitska Ploshcha in Kurenika area. By the beginning of the XXth century Kyiv tram had become a common city transport. The network of tram lines was growing and thanks to the conveniently laid routes they succeeded in connecting almost all districts of the city.

Rapid development of the tram in Kyiv resulted in more than 20 fixed tram routes that had appeared by the beginning of 1913. Kyiv tram is over 125 years old, but thanks to its convenience and reliability it still pleases visitors of the Ukrainian capital.

Київський трамвай

Ця скульптура присвячена київському електричному трамваю — завдяки нашим пагорбам та ярам Київ став першим містом в Російській імперії, де з'явився електричний транспорт. Мініскульптуру встановлено на колоні ТЦ "Гулівер" за адресою Спортивна площа, 1а.

На зміну кінному трамваю, що ходив Жандармською вулицею (зараз вул. Саксаганського), та паровому трамваю в Києві в 1892 році було запущено перший в Російській імперії електричний трамвай.

За появу в місті електричного трамвая кияни мають бути вдячні видатному інженеру Аманду Струве та підприємцю Давіду Марголіну. Саме вони свого часу довели Міській думі, що в Києві з його пагорбами звичайна конка та паровий трамвай не будуть ефективними, і запровадили транспорт на електричній тязі.

9 вересня 1891 року розпочали споруджувати тимчасову електростанцію й укладати рейки на Олександрівській вулиці і Олександрівському узвозі. Роботи було завершено до квітня 1892 року.

1 червня 1892 року почався пасажирський рух на колії завдовжки 1,5 кілометра. В газетах писали: «Правління Київської міської залізниці має честь довести до відома публіки, що з 1 червня відкривається рух пасажирських вагонів по електричній ділянці від Царської площі на Хрещатику до Олександрівської площі на Подолі. Перший електричний вагон відходить зі ст.Олександрівська площа о 7 год. 30 хв. ранку, з Царської площі о 7 год. 45 хв. ранку; останній електричний вагон відходить зі ст.Олександрівська площа о 9 год. 40 хв. вечора, з Царської площі о 9 год. 50 хв. вечора. Рух вагонів в обидва боки через кожні 16 хвилин».

Також було оголошено про початок руху від Олександрівської до Троїцької площі. Київський трамвай швидко став не просто звичним громадським транспортом, а міським улюбленцем та однією з візитівок міста. Фотографи, коли робили листівки з видами Києва, намагались обов'язково "піймати" в об'єктив трамвайний вагончик, а краще два. А Давід Марголін, один з засновників "Київської міської залізниці", завів собі особистий салон-вагон, щоб їздити на ньому у справах. І справді, на трамваї можна було дістатися майже в будь-яку точку міста.

Kyiv Tram

The first electric-powered tram in the former Russian Empire was launched in Kyiv in 1892. It replaced a horse-drawn tram, which moved along Zhandarmska Vulytsia, as well as a steam-powered tram.

On the 9th of September, 1891, they started to construct a temporary power station and to lay rails on Oleksandrivska Vulytsia and Oleksandrivskyi Uzviz. All works were finished before April, 1892.

On 1st of June, 1892, they started a passenger service on the tram line with the track length of 1,5 km.

Announcement: "Kyiv City Railway Department is excited to inform that since the 1st of June we launch the movement of the passenger carriages from Tsarska Ploshcha on Khreshchatyk to Oleksandrivska Ploshcha in Podil area.

First electric-powered tram leaves Oleksandrivska Ploshcha Station at 7.30 a.m. and Tsarska Ploshcha Station at 7.45 a.m.; the last electric-powered tram departures from Oleksandrivska Ploshcha Station at 9.40 p.m and from Tsarska Ploshcha Station at 9.50 p.m. Trams run both sides every 16 minutes".

It was also announced about the beginning of the tram movement from Oleksandrivska Ploshcha to Troitska Ploshcha in Kurenika area. By the beginning of the XXth century Kyiv tram had become a common city transport. The network of tram lines was growing and thanks to the conveniently laid routes they succeeded in connecting almost all districts of the city.

Rapid development of the tram in Kyiv resulted in more than 20 fixed tram routes that had appeared by the beginning of 1913. Kyiv tram is over 125 years old, but thanks to its convenience and reliability it still pleases visitors of the Ukrainian capital.

icon

Потреш мене – і можеш їздити зайцем.
Rub me and you may dodge the fare.

Illustration
Illustration
Illustration
Illustration
Illustration
Illustration
Illustration
Illustration

Шукай бронзову міні-скульптурку київського трамвая біля багатофункціонального комплексу Gulliver, за адресою Спортивна площа, 1.
Look for a bronze mini-sculpture of Kyiv Tram near the multifunctional complex Gulliver, at 1 Sportyvna Square

Над скульптуркою працювали:The sculpture was made by:

Illustration

Юлія Бевзенко
Yulia Bevzenko

Менеджерка Києва
Manager of Kyiv

Авторка проекту

Illustration

Gulliver

Багатофункціональний комплекс
Multifunctional complex 

Gulliver

Illustration

Дар'я Вовк
Daria Vovk

Скульптор
Sculptor

Galenko Gallery - мастерская авторской керамики

«ШУКАЙ!» - це київські символи у вигляді бронзових міні-скульптурок.
«SHUKAI!» - is about small sculptures which represent Kyiv.