ШУКАЙ!

Київський екіпаж Kyiv Carriage

ШУКАЙ!

Київський екіпаж Kyiv Carriage

Київський екіпаж

Ця скульптура присвячена першим київським автомобілістам. Завдяки їхнім зусиллям в місті не тільки був впроваджений автомобільний рух, але з'явилися перші правила поводження на дорогах та етичний кодекс володаря автомобіля. Мініскульптуру встановлено на стіні арки при вході в Київський Пасаж (вул. Хрещатик, 15/4) з боку вул. Марії Заньковецької.

Наприкінці 80-х років 19 століття німецький інженер Майбах успішно створив перший двигун, що працював на світильному газі, а згодом – і на рідкому паливі. Потім разом із конструктором Даймлером вони розробили двигун внутрішнього згорання і встановили його на… дерев'яному велосипеді, яким того ж дня здійснили вдалу поїздку. А 1889 року, на Всесвітній виставці в Парижі, конструктори презентували створений Майбахом самохідний екіпаж з першим в історії двоциліндровим V-подібним двигуном, потужність якого перевищувала кінську силу.

Ця технічна новинка швидко дісталася Києва та одразу знайшла тут своїх поціновувачів. Однак сенсаційна подія, що відбулася понад 120 років тому, влітку 1897 року, приголомшила містян своєю непередбачуваністю. Серед білого дня, на виду усього люду, жваво і без коней вулицями Подолу котився самохідний екіпаж з трьома сміливцями. Його рух забезпечував гасовий двигун. Затамувавши подих, ледь стримуючи переляк, за пересуванням екіпажу спостерігали перехожі.

Достеменно невідомо, звідки той екіпаж узявся і кому належав. Але дуже швидко в місті з'явилися інші володарі автомобілів. Згодом вони об'єдналися і заснували клуб автолюбителів, який розмістився на вул. Фундуклеївськїй. Члени клубу — заможні кияни, адже задоволення володінням машини могли собі дозволити лише багаті підприємці або чиновники найвищих рангів - навчались водити та самостійно ремонтувати свої машини; також був сформульований етичний кодекс володаря авто. Зокрема, він забороняв хвалитися тим, що маєш дорогу або найновішу модель, а тільки майстерністю водіння!

Саме клуб автомобілістів сумісно з Міською думою виробив перші правила поведінки на дорогах, запровадив курси водіння та став видавати перші автомобільні права. 

Kyiv Carriage

120 years ago, on the 30th of June, 1897, The Kyianyn published a short article titled "Automobile carriage".

Here is the full text of the article: "On the third day the appearance of the sophisticated horseless carriage rolling across Podil streets caused the sensation. The carriage was powered by a kerosene engine hidden inside. This elegant carriage conveyed three passengers. It is the first self-propelled carriage in Kyiv".

According to the New Style, it happened on the 10th of July, 1897. At the beginning of the XXth century a significant increase in the number of automobiles in Kyiv demanded some regulations from the City Authority. Thus Kyiv City Authority started to issue vehicle licences. On every car they placed a sign plate with the number of the licence and the year of its issue.

Київський екіпаж

Ця скульптура присвячена першим київським автомобілістам. Завдяки їхнім зусиллям в місті не тільки був впроваджений автомобільний рух, але з'явилися перші правила поводження на дорогах та етичний кодекс володаря автомобіля. Мініскульптуру встановлено на стіні арки при вході в Київський Пасаж (вул. Хрещатик, 15/4) з боку вул. Марії Заньковецької.

Наприкінці 80-х років 19 століття німецький інженер Майбах успішно створив перший двигун, що працював на світильному газі, а згодом – і на рідкому паливі. Потім разом із конструктором Даймлером вони розробили двигун внутрішнього згорання і встановили його на… дерев'яному велосипеді, яким того ж дня здійснили вдалу поїздку. А 1889 року, на Всесвітній виставці в Парижі, конструктори презентували створений Майбахом самохідний екіпаж з першим в історії двоциліндровим V-подібним двигуном, потужність якого перевищувала кінську силу.

Ця технічна новинка швидко дісталася Києва та одразу знайшла тут своїх поціновувачів. Однак сенсаційна подія, що відбулася понад 120 років тому, влітку 1897 року, приголомшила містян своєю непередбачуваністю. Серед білого дня, на виду усього люду, жваво і без коней вулицями Подолу котився самохідний екіпаж з трьома сміливцями. Його рух забезпечував гасовий двигун. Затамувавши подих, ледь стримуючи переляк, за пересуванням екіпажу спостерігали перехожі.

Достеменно невідомо, звідки той екіпаж узявся і кому належав. Але дуже швидко в місті з'явилися інші володарі автомобілів. Згодом вони об'єдналися і заснували клуб автолюбителів, який розмістився на вул. Фундуклеївськїй. Члени клубу — заможні кияни, адже задоволення володінням машини могли собі дозволити лише багаті підприємці або чиновники найвищих рангів - навчались водити та самостійно ремонтувати свої машини; також був сформульований етичний кодекс володаря авто. Зокрема, він забороняв хвалитися тим, що маєш дорогу або найновішу модель, а тільки майстерністю водіння!

Саме клуб автомобілістів сумісно з Міською думою виробив перші правила поведінки на дорогах, запровадив курси водіння та став видавати перші автомобільні права.

Kyiv Carriage

120 years ago, on the 30th of June, 1897, The Kyianyn published a short article titled "Automobile carriage".

Here is the full text of the article: "On the third day the appearance of the sophisticated horseless carriage rolling across Podil streets caused the sensation. The carriage was powered by a kerosene engine hidden inside. This elegant carriage conveyed three passengers. It is the first self-propelled carriage in Kyiv".

According to the New Style, it happened on the 10th of July, 1897. At the beginning of the XXth century a significant increase in the number of automobiles in Kyiv demanded some regulations from the City Authority. Thus Kyiv City Authority started to issue vehicle licences. On every car they placed a sign plate with the number of the licence and the year of its issue.

icon

Потреш мене – і завжди буде зелене світло.
Rub me and you will always get a green light.

Illustration
Illustration
Illustration
Illustration
Illustration
Illustration
Illustration
Illustration

Шукай бронзову міні-скульптурку на стіні київського екіпажу в Київському Пасажі, за адресою Хрещатик, 15/4.

Look for a bronze mini-sculpture of Kyiv Carriage in the Kyiv Passage, at 15/4 Khreshchatyk St.

Над скульптуркою працювали:The sculpture was made by:

Illustration

Юлія Бевзенко
Yulia Bevzenko

Менеджерка Києва
Manager of Kyiv

Авторка проекту

Illustration

AVIS

Прокат та лізинг авто
Car leasing and rental

AVIS Україна

Illustration

Марко Галенко
Marko Galenko

Скульптор
Sculptor

Galenko Gallery - мастерская авторской керамики

«ШУКАЙ!» - це київські символи у вигляді бронзових міні-скульптурок.
«SHUKAI!» - is about small sculptures which represent Kyiv.