ШУКАЙ!
ШУКАЙ!
Ланцюговий міст
Ця скульптура присвячена "Миколаївському" ланцюговому мосту – першому (принаймні з часів Київської Русі) постійному мосту між Києвом та лівобережним передмістям. Міст був зведений 1853 р. англійським інженером Чарльзом Віньолем за наказом імператора Миколи I. Балки дерев'яного мостового полотна кріпились до важких чавунних ланцюгів, що були протягнуті крізь арки моста по всій його довжині. Міст надійно зв'язав Київ з Лівобережжям, у тому числі в період льодоходу та паводків, коли був єдиним шляхом, що дозволяв дістатися на протилежний берег Дніпра. Споруда проіснувала до 1920 року, коли була зруйнована під час громадянської війни.
Упродовж всієї історії Києва перетин Дніпра — а ширина річки в районі міста сягає більше кілометра – був великою проблемою. Зимою її вирішував міцний лід. Улітку містяни обходились перевозами, а вояки з Київської фортеці - дерев'яним Наводницьким мостом, що його побудували за наказом Петра I. Під час повеней міст розбирали, і місто залишалось відірваним від Лівого берега, доки вода не спаде.
Нарешті 1853 р. в Києві постав збудований англійським інженером Чарльзом Віньолем монументальний кам'яний Ланцюговий міст. Споруда стала справжнім дивом техніки свого часу. На той момент це був єдиний в світі шестипролітний міст, тому через рік після відкриття зменшена точна срібна копія Ланцюгового моста була виставлена на Всесвітній виставці в Лондоні.
З розвитком пароплавства на Дніпрі центральну частину моста зробили розвідною, щоб пропускати великі судна. А в 1911 році через міст пройшов маршрут бензотрамвая - від Поштової площі через Микільську слободку і аж до Броварів, на радість київським дачникам.
В 1920 році, під час Громадянської війни, один з прольотів моста був підірваний. Згодом за проектом Євгена Патона був побудований новий міст на старих опорах. У 1941 році при відході з Києва радянських військ цей міст також був зруйнований, а в 1965 році трохи північніше з'явився міст Метро.
В наші часи за низької води з моста Метро інколи видно темні камені – то виступають з-під води опори старого Ланцюгового мосту.
Chain Bridge
Chain Bridge
Ланцюговий міст
Ця скульптура присвячена "Миколаївському" ланцюговому мосту – першому (принаймні з часів Київської Русі) постійному мосту між Києвом та лівобережним передмістям. Міст був зведений 1853 р. англійським інженером Чарльзом Віньолем за наказом імператора Миколи I. Балки дерев'яного мостового полотна кріпились до важких чавунних ланцюгів, що були протягнуті крізь арки моста по всій його довжині. Міст надійно зв'язав Київ з Лівобережжям, у тому числі в період льодоходу та паводків, коли був єдиним шляхом, що дозволяв дістатися на протилежний берег Дніпра. Споруда проіснувала до 1920 року, коли була зруйнована під час громадянської війни.
Упродовж всієї історії Києва перетин Дніпра — а ширина річки в районі міста сягає більше кілометра – був великою проблемою. Зимою її вирішував міцний лід. Улітку містяни обходились перевозами, а вояки з Київської фортеці - дерев'яним Наводницьким мостом, що його побудували за наказом Петра I. Під час повеней міст розбирали, і місто залишалось відірваним від Лівого берега, доки вода не спаде.
Нарешті 1853 р. в Києві постав збудований англійським інженером Чарльзом Віньолем монументальний кам'яний Ланцюговий міст. Споруда стала справжнім дивом техніки свого часу. На той момент це був єдиний в світі шестипролітний міст, тому через рік після відкриття зменшена точна срібна копія Ланцюгового моста була виставлена на Всесвітній виставці в Лондоні.
З розвитком пароплавства на Дніпрі центральну частину моста зробили розвідною, щоб пропускати великі судна. А в 1911 році через міст пройшов маршрут бензотрамвая - від Поштової площі через Микільську слободку і аж до Броварів, на радість київським дачникам.
В 1920 році, під час Громадянської війни, один з прольотів моста був підірваний. Згодом за проектом Євгена Патона був побудований новий міст на старих опорах. У 1941 році при відході з Києва радянських військ цей міст також був зруйнований, а в 1965 році трохи північніше з'явився міст Метро.
В наші часи за низької води з моста Метро інколи видно темні камені – то виступають з-під води опори старого Ланцюгового мосту.
Chain Bridge
This sculpture is dedicated to the Nicholas Chain Bridge. It is the first permanent bridge (at least from the time of Kyivan Rus) between Kyiv and the left-bank suburb. The bridge was constructed in 1853 by the English engineer Charlz Vinol by the order of Emperor Nicholas I.
The beams of the wooden bridge decking were attached to heavy cast-iron chains stretched through the bridge arches along its entire length.
The bridge reliably connected Kyiv with the Left Bank. In times of ice drifting and high water, it was the only means of accessing the opposite bank of the Dnipro.
The structure lasted until the Civil War in 1920, when it was demolished.
The crossing of the Dnipro was a major issue throughout the entire history of Kyiv, as the river’s width in the city reaches over a kilometer. The only way to cross it in the winter was strong ice. In the summer months, townspeople used a ferry, whereas the soldiers from the Kyiv fortress used a wooden Navodnytskyi bridge. During the floods, the bridge had to be dismantled, and the city was cut off from the Left Bank until the water subsided. At last, in 1853, a monumental stone chain bridge constructed by the English engineer Charlz Vinol was erected. The construction became a true technological marvel of its era.
At that time, it was the only six-span bridge in the world, so a year after its opening, a miniature, exact silver replica of the Chain Bridge was displayed at the World Exhibition in London. With the development of steamships on the Dnipro, the middle section of the bridge was converted into a drawbridge to accommodate large vessels. In 1911, much to the delight of Kyiv summer residents, a gasoline tram route crossed the bridge from Poshtova Square via Mykilska Slobodka and to Brovary.
In 1920, one of the bridge spans was blown up during the Civil War. Later on, a new bridge was built on the old piers. In 1941, when the Soviet troops were leaving Kyiv, this bridge was destroyed as well. In 1965, the Metro Bridge appeared a little further north.
Nowadays, when the water subsides, one can see dark stones from the Metro Bridge – these are the pillars of the old Chain Bridge.
Мене потри — свій берег обери.
Шукай бронзову скульптурку ланцюгового мосту біля IQ бізнес-центру за адресою: вул. Болсуновська, 13-15
Look for a bronze Chain Bridge: Bolsunovska Street, 13-15, near IQ Business Center
Ольга Колесник
Olga Kolesnyk